شناسهٔ خبر: 172609 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد؛

اجرای آسفالت حفاظتی نوین برای اولین بار در راه‌های شریانی استان همدان

مهندس آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از اجرای عملیات آسفالت حفاظتی نوین برای اولین بار در سطح راه‌های شریانی استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در سال گذشته افزون بر ۹۲ کیلومتر آسفالت حفاطتی اسلاری سیل، چیپ سیل و... در راه‌های فرعی و روستایی استان اجرا شد و خوشبختانه با توجه به شرایط جوی خاص استان همدان این عملیات به خوبی جواب داده است.

وی افزود: امسال برای اولین بار اجرای آسفالت حفاظتی اسلاری سیل در محورهای شریانی و اصلی آغاز شده است و هم اکنون این عملیات به طول ۲۰ کیلومتر در محور شریانی همدان-ملایر در حال اجرا است.

آهکی با اشاره به مقرون به صرفه بودن اجرای آسفالت های حفاظتی، عنوان کرد: اجرای آسفالت های حفاظتی در محورهای که دارای خرابی کم هستن بهترین گزینه برای نگهداری رویه آسفالت می باشد و عمر رویه آسفالت را حداقل تا ۳ سال افزایش می دهد.

وی ادامه داد: از مزایای دیگر اجرای آسفالت حفاظتی کاهش هزینه ها، اجرای سریع، عدم نیاز به شانه سازی مجدد و... است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در پایان گفت: نگهداری از راههای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان از وظایف اصلی راهداری محسوب می شود و امیدواریم در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز از سوی مسئولین ذیربط بتوانیم در حفظ این سرمایه های ملی با ارزش و غیرقابل جایگزین سربلند باشیم.